11. sezona projekta "ZdravoRastimo"

Po svojoj strukturi projekat “ZdravoRastimo” je složen a sastoji se od 4 faze:
– Edukativna faza, koja podrazumeva edukaciju učenika starijih razreda o pravilnoj ishrani i važnosti fizičkog vežbanja, (kategorija znanje)

– Faza aktivacije učenika podrazumeva davanje raznih uloga učenicima koji su kroz edukativnu fazu uspešno prošli, te oni postaju vršnjački edukatori koji prenose znanje svojim mlađim drugarima, učenicima 3. i 4. razreda, zatim svojim roditeljima na roditeljskim sastancima, projekat prati Međuokružna atletska školska takmičenja i Državno školsko takmičenje u atletici koje nosi naziv „ZdravoRastimo atletski kup“, učenici ulaze i u ulogu glumaca, reditelja, scenarista te snimaju film o pravilnoj ishrani,

– Faza evaluacije, koja se realizuje u saradnji sa Institutom za javno zdravlje Srbije „Dr Milan Jovanović Batut“ u kojoj se proverava u kojoj meri su učenici unapredili znanje o pravilnoj ishrani, (kategorija znanje)

– Faza „Nastavničke inovacije“ proistekla je iz desetogodišnje prakse realizacije projekta. Ideje koje su nastavnici tokom svih ovih godina realizovali u svojoj praksi su bile inspirativne i naterale nas da uvedemo i posebnu kategoriju za nagrađivanje „Nastavničke inovacije“.

U školskoj 2021/2022. godini učestvovalo je 98 nastavnika fizičkog vaspitanja, preko 7.900 učenika 7 razreda, preko 8.500 učenika 5. i 6. razreda a preko vršnjačke edukacije je uključeno još preko 14.700 učenika 3. i 4. razreda osnovne škole.

KATEGORIJA: ZNANJE

Najveći napredak u znanju ostvarila je:
OŠ „Dragiša Luković Španac“ Kragujevac
i nastavnik Dragan Đorđević

​KATEGORIJA: SPORT

U kategoriji učenica osnovnih škola pobedila je:
OŠ „Dušan Radović“ Novi Sad
nastavnik Svetozar Milošević

U kategoriji učenika osnovnih škola pobedila je:
OŠ „Živadin Apostolović“ Trstenik
nastavnik Bojan Dekić

KATEGORIJA: KREATIVAN RAD

U kategoriji kreativan rad postoje dve podkategorije:
1. NAJPOPULARNIJI FILM – po glasovima publike
2. NAJBOLJI FILM – po mišljenju Stručne komisije
U ovoj godini pobedile su sledeće škole:

NAJPOPULARNIJI FILM:
Zdravo rastemo zdravo se sladimo
OŠ “Branko Krsmanović” Sikirica
nastavnica Violeta Milošević

NAJPOPULARNIJI FILM:
Projekat ZdravoRastimo
OŠ “Vladimir Rolović” Beograd
nastavnica Ivana Glogovac

​KATEGORIJA: NASTAVNIČKE INOVACIJE

OŠ „Sveti Sava“ Batočina
nastavnica Biljana Milanović
Nastavnica Biljana Milanović je realizovala timske časove sa nastavnicom domaćinstva Anđelkom Janković zdravoj ishrani i praktičnoj primeni u domaćinstvu. 
Realizovala je školsko takmičenje u skoku u vis i skoku u dalj. Takmičilo se oko 50 učenika, a najboljima su podeljene diplome. a na proloće i takmičenje u školskom dvorištu u disciplinama 60m, bacanje kugle i 300m i 600m.
Realizovala je i ONLAJN KNjIGA RECEPATA:
OŠ „Đuro Salaj” Subotica
nastavnica Melitta Ostojić
Nastavnica Melitta Ostojić u aktivnost “​Potraga za Zdravim blagom” realizovala je na nivou cele škole. Učenici su imali zadatak da pomoću orijentira pronađu zdrave pakete i na kraju od namirinica u paketima naprave pravilan obrok. Takođe, održala je i nekoliko likovnih izložbi na temu zdravo rastimo U dvorištu je u okviru projekta unapredila aktivno dvorište i ocrtala igra: “Ne ljuti se čoveče” koja dodatno pokreće učenike na aktivnost i tokom odmora.
OŠ “Bora Stanković” Karavukovo
nastavnica Jelena Ignjatić

​Jesenji sajam  sporta i zdravlja… Učenicima su predstavljeni  sportovi koji se u našoj sredini mogu trenirati. Ova. Prezentovani su klubovi  koji su dostupni učenicima u našoj sredini: i sportski projekti koje škola realizujue a to su: Sport u škole, Zdravo Rastimo i Školica sporta
Saradnici u realizaciji Sajma su roditelji koji su kod kuće sa svojom decom pripremili zdrave obroke od sezonskog voća i povrća  koja rastu na našem podnevlju. Zdrave đakonije predstavljene su na štandu.    Poseban štand bio je posvećen čaju i lekovitom bilju. Učenici trećeg razreda govorili su ostalima o kulturi konzumiranja čaja i primeni lekovitog bilja. 
Za ovu priliku iscrtan je i sportski poligon  na mestu gde je održan sajam koji su učenici rado isprobavali i bili fizički aktivni u pauzama prezentacija. 2. Dan škole- priredba o zdravlju i životu u doba korone i povratak posle korone…posluženje sa zdravom hranom …igra, ples, gluma, radost, sreća, zdravlje… 3. Sada smo u trećoj fazi obilaska vrtića po svim naseljenim mestima opštine Odžaci… gde učenici sa roditeljima imaju radionicu ZdravoRastimo i na kraju na dar dobijaju voće, jer su ovog puta planirane aktivnosti – Zdrav obrok, pravilna i uravnotežena ishrana.

OŠ “Miroslav Antić” Čonoplja
nastavnik Milan Marić

​Kroz aktivnosti u okviru projekta „Zdravo rastimo“ obuhvaćene su sledeće aktivnosti: Mali kulinari, Preduzetništvo i bašta, Izrada praktičnih predmeta, Izrada uskršnjih ukrasa i Sportske aktivnosti za učenike pa i nastavnike. Učenici su saznali značajne stvari o zdravim namirnicama i zdravoj ishrani, načinu pripreme zdravih obroka, kao i kako fizička aktivnost utiče na zdravlje. 
Tokom godine, produkte svog rada prikazali su na Božićnom bazaru, Osmomartovskom bazaru, a u pripremi je Uskršnji bazar te program povodom seoske slave.

OŠ “Jovan Jovanović Zmaj” Kruševac
​nastavnica Sanja Bošković

Najzapaženija i je radionica posvećena svim ženama povodom 8. marta “Za mamin poseban dan – zdravlje na dar”. Učenici su od voća pravili bukete i iste poklonili mamama, bakama… za njihov poseban dan. Posebno je bilo lepo videti oduševljenje svih koji su videli te bukete kao i fejsbuk stranice tih dana koje su krasili ovi buketi. Ista euforija se prenela i kod mlađih drugara pa smo istu takvu radionicu sproveli i kod učenika mlađih razreda .
Radionica “Atom Station” za učenike 4. razreda. Učenici su podeljeni u tri grupe. Svaki učenik je dobio svoju grupu ” namirnica” (isečci iz novina) koja je sadržala po nekoliko sličica iz svake grupe namirnica. Prva grupa imala je zadatak da na trostranoj piramidi pravilno rasporedi i zalepi “namirnice”, druga grupa je, svako iz grupe, imao svoj tanjir i isto, pridržavajući se principa tanjira pravilne ishrane, rasporedi svoje namirnice na tanjir.